Twoja skóra w najdoskonalszy sposób ochrania Ciebie. Ceramika to najbardziej naturalny i pełen szacunku materiał, w którym Ayuna postanowiła zamknąć swoje unikalne formuły. Z dążenia do harmonii z Ziemią narodziła się Terra – limitowana edycja kosmetyków, które każdego roku pojawiają się w nowej odsłonie. Dziś chcemy Wam opowiedzieć, jak narodził się i ewoluował pomysł, by naturalne wnętrze zamknąć w naturalnym opakowaniu.

Filozofia linii

Ta edycja kosmetyków to zwieńczenie dążeń Ayuna. To unikalne, trwałe opakowanie powstałe z samej Ziemi. Kryje każdy miligram filozofii Ayuna Less is beauty, kosmetyków opartych na wdzięczności i szacunku do natury oraz odpowiedzialności za ich przyjazną dla środowiska, zrównoważoną produkcję. Terra łączy to wszystko w 100% biodegradowalnym i nadającym się do recyklingu ceramicznym pojemniku. Został on wykonany w całości ręcznie w Hiszpanii i w każdym sezonie, zawiera najdoskonalsze kosmetyczne nowości.

Dlaczego ceramika?

Dawno temu to z ceramiki i gliny tworzone były pojemniki, które pozwalały zachować świeżość nie tylko żywności. Były w nich przechowywane również maści, leki, a także preparaty służące upiększaniu. Takie nawiązujące do dawnych lat materiały otacza zupełnie inna aura.  Warto podkreślić, że od samego początku Ayuna marzyła o w 100% zrównoważonym pojemniku. Miał on utrzymać i zachować zaawansowaną jakość jej wizjonerskich formuł. Niewątpliwie taki właśnie jest ceramiczny słoiczek. Po opróżnieniu może dosłownie wrócić na ziemię i nie powoduje żadnych szkodliwych skutków.

Jak powstał nasz ceramiczny słoiczek?

Niestety, branża opakowań nie miała do zaoferowania tego typu rozwiązań. Co więcej, twierdzili, że tego nie da się zrobić. Technologowie Ayuna postanowili spróbować własnymi siłami. Choć wyzwanie niosło z sobą wiele ograniczeń, nigdy go nie porzucili. I tak powstało opakowanie Terra. Bez wątpienia było pionierskie, a dziś jest już niemal kultowe. Przeznaczone jest do najbardziej zaawansowanych kreacji marki i zwiastuje jej luksusową, a jednocześnie etyczną i zrównoważoną gamę.

Cztery odsłony Terra

Innowacyjne formuły Ayuna opierają się na najnowszych odkryciach w dziedzinie epigenetyki i bazują na połączeniu skóra – mózg. Firma może tworzyć tak skuteczne produkty dzięki biotechnologii kultur roślinnych komórek macierzystych. Niosą one ogromny potencjał twórczy dla procesów Zielonej Chemii. Edycja Terra to prawdziwe „wisienki na torcie” wszystkich osiągnięć kosmetycznych Ayuna.

Projekt ten wiązał się z licznymi wyzwaniami. Jednak udało się je pokonać dzięki zdecydowanemu zaangażowaniu marki w urzeczywistnienie strategicznych celów i wspólnej współpracy firm z bardzo różnych dziedzin, dalekich od branży kosmetycznej.

Co dzieje się z kosmetykami Terra?

Choć Terra to edycja limitowana, nie oznacza to jednak, że tak innowacyjne rozwiązania znikają po chwili z rynku. Mniej więcej pół roku od premiery kosmetyki Terra trafiają do sprzedaży w innej formie. I tak Terra Bella jest dziś dostępna jako Cream III, Terra Viva jako Nectar, a Terra Fluida to Plasma. Jeśli więc szukasz tych pielęgnacyjnych hitów od Ayuna, zajrzyj do naszego sklepu.

Nagroda dla Terra

Terra otrzymała nagrodę “Zero Waste Innovation” w konkursie Blue Beauty Awards, honorującym marki i produkty z całego świata, których innowacje mają pozytywny wpływ na środowisko. Dzięki wytrwałości Ayuna – Less is Beauty w tworzeniu innowacyjnych, w 100% zrównoważonych i bezodpadowych opakowań, ta ręcznie wykonana ceramiczna rzeźba jest teraz rzeczywistością i sygnałem dla branży: tak, możesz to zrobić!

Za pośrednictwem Terra Ayuna wprowadziła:

Piękny, estetyczny i funkcjonalny pojemnik

Pokrywka i słoik są tu w 100% ceramiczne, wolne od innych komponentów (elementy pomocnicze muszą być całkowicie rozłączne). Wykonano go ręcznie w Manises (Walencja) w rodzinnej firmie z ponad 40-letnim doświadczeniem. Warto podkreślić, że firma ta koncentruje się na produktach dla branży spożywczej i hotelarskiej. Właśnie dzięki temu istniała pewność, że wyroby będą spełniały wszystkie wymogi również dla kosmetyków. W trakcie trwania projektu producenci stworzyli ponad 12 różnych wersji prototypowych, z wieloma dostosowaniami pokrywki i słoika. W rezultacie uzyskali w pełni funkcjonalny projekt końcowy o estetyce zgodnej z Ayuna.

Pudełko zdolne trwale ochronić delikatne wnętrze

Jego zadaniem było zapewnienie bezpiecznego transportu Terra w każdych warunkach. Ayuna postawiła na falistą tekturę, materiał o minimalnym wpływie na środowisko naturalne, który ulega biodegradacji i nadaje się do recyklingu. Do jego montażu nie użyto kleju, a pudełko składa się niczym origami. Na kartonie nie znajdziemy również żadnych farb ani ozdób, a informacje dla klienta zostały umieszczone na zdejmowanym, papierowym pasku. Wszystko po to, by umożliwić recykling.

Emocjonalną strategię marketingową

Zamieniła produkt konsumpcyjny w element kolekcjonerski. Ayuna czerpała inspirację z wybiegów mody, trendów, które mogą odtworzyć jedynie marki z najwyższej półki. Unikalny produkt stał się symbolem luksusu, innowacji, a jednocześnie szacunku do natury.  Strategia Ayuna proponuje kolekcjonerską, limitowaną linię, która dzięki zróżnicowanym kolorom i innowacyjnej formule sprawia, że każda edycja Terra staje się przedmiotem kultowym i dziełem sztuki.

System zmniejszania wpływu kosmetyków na środowisko

Od momentu powstania AYUNA celem marki jest zmniejszenie tego wpływu w całym cyklu życia produktu. W przypadku Terra zasady te zostały doprowadzone do ekstremum, z wykorzystaniem materiałów naturalnych, odnawialnych, pochodzących z recyklingu, biodegradowalnych i wielokrotnego użytku.  

Choć Terra to produkt codziennego użytku, klienci zaczynają postrzegać go inaczej. To wyraz najwyższej troski o środowisko naturalne. Nowoczesne formuły we wnętrzu ceramicznego słoiczka stają się synonimem bezpieczeństwa i czystości składu, a także skutecznego działania.